brimikshallon

Alla inlägg den 9 november 2019

Av Kerstin Frithiof - 9 november 2019 10:10



Signaturen Diana påpekar idag, att jag ju kan skaffa en "begagnad" vovve.. Tack Diana för din kommentar.. Det är alltid roligt att höra ifrån dej.. Andra har föreslagit detsammma..  Men det  t ö r s  jag inte.. 


Om inte förr så i somras, när jag for på öronen i mitt eget sovrum och bröt lårbenshalsen, fattade jag att mänskan är en bräcklig varelse.. Lägg därtill min ålder.. Jag fyllde 80 häromdan..


Jag kommer aldrig att överleva en hund, och jag har ingen, som kan överta min hund, kanske gammal och i behov av kärleksfull vård..


Alltså får jag nöja mej med att klappa andras.. Och kanske passa dom när husbondfolket reser bort.. Eller har annat för sej som gör, att dom inte har tid med vovven just då..


Jag får tänka på mej som en  r e s u r s,  vilket kanske är att ta i.. "Ta inte i så du kräks," brukade min syster säja..

Tja..


Ibland blir man glatt överraskad.. Gick ner i källaren och kikade i frysen och där hittade jag en karott, proppad med nån slags mat.. V a d  det är har jag ingen aning om, men det är mycket nog för att räcka i flera dar..

 


Jag  brukar (lite på skoj liksom) säja, att jag lagar en stor sats mat på måndan, och så har jag middagar hela veckan..


L i t e  ligger det faktiskt i det.. 


Det är  l ö r d a g  och jag önskar mänskligheten en trevlig helg och dito mårtensafton.. (Aldrig jag skulle få för mej att äta  s v a r t s o p p a)..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards