brimikshallon

Alla inlägg den 12 november 2019

Av Kerstin Frithiof - 12 november 2019 12:34


Har precis kommit hem från mitt trevliga lilla tisdagsjobb: Högläsning på ett äldeboende i Sölvesborg.. Damerna uttryckte sin uppskattning med föreställningen.. Och  d e t  gjorde jag med..


Det enda jag har svårt för är att hitta dit.. Trots att den är en av stans största byggnader.. Och när jag väl hittat huset gäller det att hitta rätt ingång.. Och sen hitta  b i l e n  när jag gjort klart läsandet, pratandet, fikandet och musiklyssnandet..



Ett par gånger har jag läst i en bok om gammaldags  p o t a t i s p l o c k n i n g.. Nåt som både de boende och jag varit med om i ungdomens dagar.. 

 

Den här läsningen ger tillfälle till minnen och berättelser.. Både för de boende och för mej.. Alla har vi knegat på 

pärstycket.. Två och två med en korg mellan oss..


Nästa vecka läser vi klart potatisboken och börjar på en om en  t j u r  som blir arg.. Ska bli spännande..









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards