brimikshallon

Alla inlägg den 16 november 2019

Av Kerstin Frithiof - 16 november 2019 15:26


April är en grymmaste månaden, skrev skalden, och han hade säkert rätt.. På sitt sätt.. Jag tycker inte så emellertid.. För min del sätter jag november som den grymmaste..


Det är mörkt och dimmigt och allmänt otrevligt.. Det enda som är bra är, att advent kommer om ett par veckor..  Då ljusnar tillvaron lite. Fast  d e t  beror på adventsljusen inte på att  d a g e n  blivit längre.. Det blir den inte förrän en bra bit in i februari.. Även om vändpunkten infaller strax före jul..


 

Bilden tog jag precis nu utanför min dörr.. Rosorna har kvar sina blad, och om man tittar noga kan man se en förkrympt liten ros alldeles till vänster om ledstången..


Jag har vandrat på Stiby i dag också.. Det var säkert nyttigt, men ack, så tröttsamt.. Tre kvart var vi ute Agneta och jag.. Sen åkte vi hem hit och stekte fläsk.. Och det var gott med potatismos till..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards