brimikshallon

Alla inlägg den 13 november 2019

Av Kerstin Frithiof - 13 november 2019 10:25


Alldeles precis när jag hade börjat traska runt lite och ta mej in och ut ur huset för egen maskin, hittade jag en lök i en av rabatterna.. Det var min fina  a m a r y l l i s l ö k,  som jag som vanligt planterat utomhus när sommaren började.. Och så hade jag  g l ö m t  bort den.. Inte  s å  konstigt med tanke på allt som hände senare..  


Jag jagade bort nåra små vinbärssnäckor, som hade tänkt sej kalasa på löken (hade det varit mördarsniglar hade jag dräpt dom) och lyckades plantera den i en kruka.. Att bära in lök och kruka var inte att tänka på i det läget..


Efter nåra veckor klarade jag inbärningen och nu ståtar den stora löken med en stängel..

 

Den är ganska kort i rocken ännu, men kommer att bli ståtlig om ett par veckor.. Den  l i l l a  löka har också börjat bli kraftig och fin.. Visst är det  r o l i g t  när det trivs.. Både inne och ute..









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards