brimikshallon

Alla inlägg den 26 november 2019

Av Kerstin Frithiof - 26 november 2019 08:32


På den tiden jag var ung och  ä n n u  raskare än jag är nu, och varje kväll gjorde en  l å n g  runda med min vackra newfoundland Bam-Bellas Joker, jo, på den tiden var det som en fest när det blev advent..


Alla hus hade en eller flera stjärnor som lyste så fint i fönstren, och i en och annan trädgård stod en liten gran med ljus i.. Granen var vad jag förstod rotfast..


Och jag och min vackra vovve gick runt i byn och tittade.. Och tittade.. Och mådde gott.. Åtminstone  j a g..


Ibland gick vi nere i Boket, men där var det nermörkt.. Inga adventsstjärnor och inte ens nån gatubelysning.. Hur vi kunde ta oss fram där är nåt jag idag inte kan begripa.. Eller hur vi  t o r d e s.. 



Ja, förste advent är på söndag, och då ska jag ta fram mina tvenne adventsljusstakar och sätta i sydfönstret.. Där ska dom få samsas med min vackra amaryllis, som jag fick för flera år sen av E.. H o n  finns inte längre, men när amaryllisen blommar känns det som en hälsning.. 


Det är tisdag idag och följaktligen ska jag högläsa på äldreboendet.. Inte för att jag  v e t  vad jag ska läsa ännu.. Jag har lite smått och gott att välja på..

Kanske dom boende själva har lust att välja.. Det löser sej.. Kan dom inte bestämma sej gör jag det.. 


   

En bild på vår vackra Joker.. Här tillsammans med min man.. Båda sedan länge borta.. Kortet tags i Boket på sensommaren 1972..


Varför min man har en massa stora  p a p p e r s p å s a r  med sej beror på, att han var ute efter att hitta svamp.. Inte precis  v a n l i g a  svampar.. Nä, konstigheter och rariteter skulle det va´.. Han var nämligen en ivrig, och mycket duktig, amatörmykolog.. Att plocka  ä t l i g t  överlät han åt mej.. 














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards