brimikshallon

Alla inlägg den 14 november 2019

Av Kerstin Frithiof - 14 november 2019 06:43


Morrontidig.. det är bara förnamnet.. Redan tio i fem i morse vaknade jag, och fann att det inte var nån mening med att somna om.. Jag ska nämligen på bussresa idag.. Troligen till Småland.. 


En firma, som säljer ullfiltar, ordnar nämligen då och då en billig resa med buss till nåt trevligt mål..


Jag har varit med en gång och då gick färden till Köpenhamn (och Bordershop).. Inte köpte jag nåt då (förutom på Bordershop förstås), och inte kommer jag att köpa nåt idag..


Men en utfärd är aldrig fel.. I synnerhet som man inte behöver göra ett enda dugg utom att sitta och åka.. 


Igår tog äntligen kycklingen slut.. Den räckte till  f e m  middagar, och fy sjutton vad trött jag var på den innan den var uppäten..

 

Sista vändan blev nån slags pytt-i-panna.. Hur i all världen kunde jag vara så dum, att jag frös ner en sån jätteklump.. Vettigast hade varit att dela i lagom stora portioner.. Men vettig är inte alltid man är..


Jag steker i mors gamla gjutjärnsplåt från min barndom.. Det är hennes järnkniv som ligger bredvid pannan.. Bara gamla (antika?) kökutensilier som synes.. (Såsfläckarna på spisen är emellertid av betydligt senare datum)..




Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards