brimikshallon

Alla inlägg den 7 november 2019

Av Kerstin Frithiof - 7 november 2019 10:34


Äntligen har jag lyckats med ett experiment.. Och lyckats  b r a..


Så här var det:

Häromveckan köpte jag ett besynnerligt litet bröd:

 

Det var kladdigt.. Nästan blött..


Alltså la jag en skiva  brödrosten för att den skulle torka.. Jag fick skära den tvärs över för att den skulle få plats:

 

 

Konsistensen på brödet var fortfarande i blötaste laget, så jag dängde på med ytterligare rostning.. Nu blev det knaprigt och nästan lite bränt.. Och luktade  g o t t..


Sen dess köper jag det här brödet och hårdrostar det.. På med  d u k t i g t  med smör och purjo och ingefära.. Det går bra med vanligt pålägg också..

 

Är det här en  n y t t i g  frukost.. Tja, det vete fåglarna.. Men  g o t t  är det..


Om jag sen kunde lära mej att laga kaffe på nytt vore lyckan fullständig.. Som det är nu (kaffet smakar  h ö  om jag inte blandar ut det med socker och grädde så sej förbarme) hoppar jag allt kaffe hemma hos mej..


Jag dricker bara när jag blir  b j u d e n..









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards