brimikshallon

Direktlänk till inlägg 24 november 2019

Om ljus..

Av Kerstin Frithiof - 24 november 2019 14:08


Det står ett tänt ljus på min trappa.. Det har stått där sen min födelsedag ungefär.. För var dag som går får jag tända det tidigare och tidigare.. Och jag släcker det när jag går till sängs..

 

Det är väl det tredje ljuset jag är inne på nu, och fler lär det bli innan vintern är över..


Det är nåt visst med sterarinljus, nåt  l e v a n d e  på nåt sätt.. J a g  mår bra i själen av mitt trappljus, och dom som kommer hit, säjer att det får dom att känna sej välkomna..


Idag har vi inte sett solen, men å andra sidan har det inte regnat heller.. Det är dessutom  s ö n d a g  så inte är det tevligt precis.. Trevligt blir det istället i morron när det är  m å n d a g..


I år tänker jag  i n t e  ta in blomlådan på trappan.. Dels tyar jag inte kånka in den, och dels är den troligen full av insekter och små maskar.. Jag har säkrat återväxten med palargoner, så frosten får rätt ta dom som växer i lådan..


Förra vintern stod den på arbetsbänken vid vasken, men  d e t  var inte så bra.. V a r f ö r  minns jag inte, men det hade med hygien och smittbärande att göra.. Sa hon som begrep bättre än jag..


Apropå "begripa": Jag har aldrig varit nån  b e g r i p a r e  av rang, men har dock hankat mej fram rätt så hyggligt..

Vilket jag hoppas kunna göra under resten av livet också.. Oavsett om den tiden blir kort eller lång..


L a g o m  lång vore bäst..












 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 28 mars 08:36


  Tillåt mej att gnälla lite.. Eller, snarare, rätt mycket.. Det är så här:   Min tvättmaskin har gått i baklås och den är full med tvätt.. Jag kan alltså inte få upp locket på den.. Jag ska försöka få tag på firman som sålt den. men dom öppnar...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 26 mars 19:03


  I natt vaknade jag redan vid tretiden.. Och det var väggen att somna om..   Trött är jag så in i bänken, men vågar inte gå till sängs.. Klockan är bara sju, och somnar jag nu, vilket jag garanterat skulle göra, kommer jag att vakna  ä n n u ...

Av Kerstin Frithiof - Lördag 23 mars 12:43


  Faktum är.. Faktum är, att våren  h a r  kommit en bit på väg:   Ett par soliga och varma dagar till så blommar forsythian för fullt.. Och om en månad kommer björkarna att ha musöron..   Våren  ä r  sen i år, men desto kärare när den ko...

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 21 mars 17:09


  Precis idag har dagen blivit en  l i t e n  aning längre än natten.. Och för att prisa sommaren köpte jag nåra violer och ett ljus att pryda min trappa med:     Det är härlliga dagar vi har framför oss.. Och.. kära nån.. nu är det bara  v e c...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 20 mars 15:01


  Satt och fifflade med telefonkameran och plötsligt fick jag syn på mej  s j ä l v  på displayen.. Eller iallafall nån som är väldigt  l i k  mej.. Å då knäppte jag: Nu ska jag berätta om  s i n g s i n g t r ö j a n  jag har på mej.. Det  v...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards