brimikshallon

Alla inlägg den 24 december 2019

Av Kerstin Frithiof - 24 december 2019 11:59


Mänskan mår bra av att ha traditioner att hänga upp sin tillvaro på.. Så även tämligen traditionslösa jag..


Detta är tredje julafton Agneta och jag har julaftonsvandrat på Sternö, och  d e t  håller på att utbilda sej till en tradition..


Vandringen började och slutade vid Sternö Sandvik..  

 


Grillplatsen: Det är vackert här även i vinterns dagar:

 

Tittar man noga kan man skymta  H a n ö  vid horisonten..


 

Bokskog får mej alltid att känna det som om jag befinner mej i en kyrka.. Man kan skymta vattnet mellan träden..




 

Så här mycket trädlav visar att luften är fin på Sternö.. (Dom tre skorstenarna tillhör ett oljeeldat kraftverk, som  i n t e  är igång.. Har knappast varit det)..


Promenaden tog en och en halv timma med pauser för att vila (jag) och prata med hundar (både jag och Agneta)..



Det var mycket folk ute och motionerade, för att, som nån sa, lämna plats för julmaten lite senare..


Agneta hade värmt svartvinbärssaft och tagit med sej pepparkakor och ost, och det smakade bra efter promenaden..


Tja, alla i skogen önskade varandra god jul.. En förträfflig sed.. Jag önskar tillvarons alla levande varelser detsamma, oberoende av antal ben, religion, färg och sinnesbeskaffenhet..GOD JUL..







Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards