brimikshallon

Alla inlägg den 26 december 2019

Av Kerstin Frithiof - 26 december 2019 08:36


Har man en hyfsat bra kamera.. Vilket jag nog har.. (Troligen är den betydligt bättre än jag begriper).. Jo, har man en bra kamera och inte har för bråttom, kan man upptäcka förunderliga saker i naturen.. Små ting, som man vanligtvis skulle ha skenat i väg utan att lägga märke till.. 


 

Vanlig stenlav, men hur vackert är inte mönstret den bildar..


Annandag jul och det börjar så smått ljusna.. Tittar jag ut genom fönstret, ser jag min hopplöst risiga trädgård, så det är lika bra att jag  i n t e  tittar ut.. Julstämningen liksom blåser bort när jag ser förfallet..


H a d e  jag anlag för grämelse, vilket jag inte har, skulle jag gräma mej nåt fruktansvärt.. Min trädgård som var så fin, tyckte iallafall  j a g, och så ser den ut som kom och hjälp mej efter bara en sommars brist på skötsel..


 

Min stolthet, solrosen, som jag gladde mej så åt.. Nu ser den ut så här, och inte kan jag få bort den heller.. Dom tjock-tjocka stjälkarna sitter som berget..Det är det  h ä r  jag ser när jag står vid fönstret i köket och jobbar.. Suck.. Sic transit..


Nåja, glädjeämnen saknas dock inte.. Det har  v ä n t,  och dagen har börjat bli aningen längre.. Halleluja..







Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards