brimikshallon

Alla inlägg den 5 juli 2020

Av Kerstin Frithiof - 5 juli 2020 08:35

Den här synen kommer vi inte att se i år: Sommarmarknad i Sölvesborg.. Kortet togs för två år sen, och jag minns hur 

o u t h ä r d l i g t  hett det var den dan.. 


Det enda stället det var någorlunda svalt på var  s k o h a n d e l n:

 

Dom enda kunderna, som var inne i svalkan, var Agneta och jag, och vi var inte ens kunder..


Lika folktom, som skohandeln var då, kommer förmodligen hela stan att vara på onsdag.. Första onsdagen i juli har alltid varit den traditionella marknadsdagen i Sölvesborg.. Mycket folk har alltid trängts på gatorna.. Frågan är om det ens kommer att bli nån marknad i år..


Även  o m  det blir marknad kommer inte jag att gå dit.. Har jag klarat livhanken så här långt tänker jag fortsätta att vara försiktig.. Jag har inte ens gått i kyrkan, och där brukar det ändå inte vara direkt fullsatt..


Nån större uppoffring har coronaisoleringen inte varit för min del.. Jag är nämligen ingen partyperson, och inte har jag nån stor vänkrets heller.. Jag har i tre månader levat ungefär som jag alltid gör.. 


Åkt till matafären har jag gjort, men varit noga med att hålla avståndet till andra kunder..


Jag är medveten om att jag kan förefalla vara en ettertråkig enstöring, och det är jag nog,  men så känner jag mej inte..


Jag har nämligen förmågan att roa mej själv (bland annat genom att skriva blogg).. Böcker har jag gott om, en trädgård att jobba i och en bil att fara omkring i om jag skulle få lust med en liten lusttur, har jag också.. Och så har jag som bekant skaffat ett piano.. Spelandet får dock anstå till hösten.. Just nu prioriteras trädgårn..


Det är söndag.. Följaktligen önskar jag galaxen en trevlig helg.. J a g  kommer inte att få det.. Söndagen är surdagen för min del..







































Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards