brimikshallon

Alla inlägg den 12 juli 2020

Av Kerstin Frithiof - 12 juli 2020 10:14


Först av allt vill jag säja tack till Birgit för hennes hälsning..


Konstigt nog piggade det upp att läsa om  h e n n e s  sniglar.. Det fick mej att se  m i n a  i ett lite sympatiskare ljus.. Inte så att ett ögonblick tror att  d o m  är mindre glupska än hennes.. Dom kändes plötsligt bara lite  a l l d a g l i g a  och  n o r m a l a.. Liksom..


Tja, alla de varelser ska tydlige finnas..


Just denna blåsiga söndagsmorron har jag varit ute och röjt i ogräshäcken på garagets västsida.. Väldigt fin jord är det där.. Inte så konstigt kanske.. Den har legat i träda sen 1968..


Jag känner att jag  o r k a r  mer.. Om det nu beror på bättre kondition eller  m ö j l i g e n  det faktum att jag äter järnsulfat på läkares ordination.. Det befanns nämligen, att jag har  b l o d b r i s t.. 


D e t  låter lite ruggigt tycker jag.. Ungefär som om det  s a k n a s  blod i kroppen på mej.. Men så är det inte.. Det betyder att jag har lite för lite hämoglobin, eller att det samma är lite för tunt, och  d e t  håller på att åtgärdas.. 


Jag undrar förresten om man inte behandlar  g r ä s m a t t o r  med järnsulfat för att ta död på mossa.. Tja, jag tror inte jag ska utveckla den tanken närmare..


Go´söndag till alla varelser ute i galaxen (utom mördarsniglar och spindlar)..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards