brimikshallon

Alla inlägg den 13 juli 2020

Av Kerstin Frithiof - 13 juli 2020 08:53


Jag håller i all blygsamhet på och utforskar min datorplatta, den jag kan ta med mej i sängen.. På You Tube har jag hittat serie sagolikt roliga sketcher från amerikanskt sjuttiotal "Carol Burnett Show"..


Ett återkommande inslag är "the Oldest Man" spelad av Tim Conway.. 


I en sketch spelar han världens äldste skohandlare, som ska sälja ett par morrontofflor till Carol Burnett.. 


Han frågar mycket seriöst hur många hon har tänkt sej, och hon svarar lika allvarligt, att hon vill ha två..

 

Så håller det på gång efter gång.. Fullständigt sanslöst.. 


Jag kan titta på dom här små sketcherna hur många gånger som helst..


Just nu är det kallt och jag har varit uppe och skramlat sen klockan fem.. D å  var jag klarvaken.. Det är jag inte längre.. 


Jag väntar på Tony och hans trädgårdsjobbare.. Idag får dom att göra minsann.. Det är väldigt förvuxet i min trädgård.. Buskarna är jättestora, men nån trädfällning kommer det inte att handla om.. Visserligen finns här nåra självsådda lönnar och fågelbärsträd, men dom får vara..


Själv ska jag fortsätta att frilägga garagets västsida.. Där ska jag plantera buskar.. Tror jag.. Jag kanske kommer på nåt annat innan jag har funderat färdigt..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards