brimikshallon

Alla inlägg den 18 juli 2020

Av Kerstin Frithiof - 18 juli 2020 06:49


Skam den som ger sej.. Detta är mitt andra försök att få igång en  c i t r o n o d l i n g.. 

 

Förra gången, för cirkus sju år sen, gick det  s p i n n  på trädet (för det  b l ev  ett sådant), och jag fick inte bort det.. Hoppas det går bättre den här gången..


Sommaren har kommit tillbaka med full styrka.,


Igår var jag väldigt aktiv.. Rensade infarten och klippte gräset.. Nån grävning orkade jag inte med i hettan..


Nån  a t l e t  har jag aldrig varit, men numera blir jag trött  ä n n u  fortare.. 


Jo, jag har funderat en del på  p a n d e m i n.. Inte så mycket på  d e n,  som på svenskarnas sätt att hantera den..


Dom flesta följer rekommendationerna, gör vad dom ska, och inte ska, utan gnäll och gnöl.. Andra struntar i dom och gör precis som dom behagar, vilket kan vara livsfarligt både för dom själva och andra.. Ytterligare en del gnäller och skäller och anklagar myndigheter och regering för både det ena och andra.. Vad som än görs från centralt håll är det fel..


J a g  anser, att myndigheter och regering gjort precis rätt.. Dom har överlåtit en del av ansvaret till dom enskilda individerna.. Lättat på förmyndarridån, vilket får somliga att känna sej totalt vilsna.. 


Många svenskar är så vana vid att andra tänker för dom och tar ansvar för allt, som kan dyka upp i tillvaron, att dom helt har glömt, att man som vuxen har ansvar för både sitt eget liv och andras..


Och så tror man att pandemin håller på att försvinna.. Än finns inget motmedel och det kan dröja innan man får nåt..


Utan varje jämförelse i övrigt, kan jag erinra om att  d i g e r d ö d e n  fanns latent i över  1rehundra år.. Sista utbrottet var i början av 1700-talet.. (Jag har för mej att pestbacillen fortfarande lever och frodas på sina håll i världen.. Numera har den ingen chans att utvecklas vidare eftersom det finns motmedel både mot råttor och loppor)..


Trevlig lördag i sommarvärmen, och må vi ha förstånd att hålla oss på mattan..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards