brimikshallon

Alla inlägg den 24 juli 2020

Av Kerstin Frithiof - 24 juli 2020 09:42


Det regnar.. Strilregnar..


Och jag som skulle ha klippt gräset idag.. Det och kanske något mer.. Det är mycket som jag behöver göra.. Rensningar och grävning, gräsklippning och ansning av rosor.. Gammalt och visset bör klippas mort så nya rosor kan komma fram..


 

Utsikten från fönstret, där jag sitter, har jag visat många gånger, men varje gång skiljer sej från alla föregående..


Nu, när det har gått nåra dar sen vurpan i Karlskrona, upptäcker jag hur verklligt  m ö r b u l t a d  jag är.. Troligt är, att ett par revben har fått sej en ordentlig kyss också.. Det känns så när jag andas.. För att inte tala om när jag hostar..


Lyckligtvis upptäcktes min beskörhet förra sommaren, och sen dess har jag ätit kalktabletter.. Alltså klarade jag fallet i avkroken utan att förvandlas till en hög plockepinn.. Fördelar finns alltid.. Bara man ger sej tid att tänka efter..


Tänk om jag haft en hel drös med pengar..  D å  skulle jag ge mej ut och  t o k s h o p p a  denna grådaskiga dag.. Så gjorde jag alltid förr..


Ansvarslöst.. Javisst, men jag såg alltid till att betala mina räkningar i första hand.. S e n  var det fritt fram..



En liten stämsång (D e n  bilden har jag visat många gånger)   för att pigga upp tillvaron.. 


Jag undrar om vovvarna sjunger i hundhimlen också..







Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards