brimikshallon

Alla inlägg den 20 juli 2020

Av Kerstin Frithiof - 20 juli 2020 07:00


För en stund sen vaknade jag av ett hotfullt morrande utifrån.. Åska.. Hjälp..


Jag upp som raketen och drog igen fönstret.. Nåra  k u l b l i x t a r  ska då inte kunna slinka in  h i t  och anställa förödelse..


Jag har aldrig  s e t t  en kulblixt ändå är jag fasansfullt rädd för dom.. 


Nåra  v a n l i g a  blixtar lyste till innan regnet kom och sjasade i väg åskan..


När jag var  l i t e n  hade jag en föreställning om åskan som en jättekvinna, som stegade runt i stora stövlar och blårutig klänning.. Det var  i n n a n  jag hört talas om  k u l b l i x t a r.. 

Tja..


Häromdan bestämde jag mej för att titta på en svensk komedi om trenne gubbar, som tänkte sej en lusttur med vin och kolifejs på en finlandsbåt.. Suck..


Jag borde ha vetat bättre.. Det  f i n n s  inget sådant som  s v e n s k  komedi.. 


Jag orkade halvvägs ungefär.. Nåt så tungfotat och genomsorgligt som den här komedin får man leta länge efter..


Jag undrar om det är dom stora skogarnas fel att svenskarna inte kan göra nåt lättsamt..


Dom vanligaste ingredienserna verkar vara stressade och skuldtyngda vuxna och nosiga barn.. Bevare mej.. Och så skrällig bakgrundsmusik..Att man inte uppfattar vad som säjs är för övrigt ren vinst.. Puh.. 


Efter slagregnet för en stund sen är det ingen möjlighet att jobba utomhus.. 


Slagregn förresten.. Jag kollade i almanackan att vi faktiskt är inne i fruntimmersveckan, pissevickena, som vi sa i byn, där jag växte upp..


Jag kollade precis i kylskåpet och där ekar det ganska tomt.. Jag får masa mej iväg till mataffären i dag.. Jag får inte glömma att samtidigt köpa växtnäring till inomhusväxterna.. Det är inte så lämpligt att bjuda  d o m  på koskit..

 

(Nån kanske undrar varför jag interpunkterar som jag gör.. Jo, därför att jag vill och kan)..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards