brimikshallon

Alla inlägg den 14 juli 2020

Av Kerstin Frithiof - 14 juli 2020 07:36


Puh, så har jag då sluppit ut ur mitt törnrosasnår.. Tre raska, unga män kom i går med stegar och verktyg försedda..


180 centimeter satte vi höjden på buskarna till, och huj, vad det gick undan.. 

 

Så fin häcken mot infarten blivit.. För att inte tala om buskarna på motsatta sidan.. Nu har jag  g o t t  om plats att köra bilen både in och ut.. Dessutom är själva infarten rensad från ogräs.. Den är minsann riktigt  s n y g g .. Sen är det fråga om hur länge det varar..


 

Blåregnet har fått maka sej undan från parabolen, så nu kan jag sitta och glo på TV bäst jag gitter.. Det har jag i och för sej kunnat tidigare också, men med en viss ängslan.. Blåregn  b r e r  ut ej nåt förskräckligt..


Diabolobuskarna mot gatan är glesa och pinniga i år.. Jag ska minsann köpa en säck koskit och lägga på..


Det är redan den 14:e juli ("Alons enfants de la patrie") och det känns inte alls som sommar.. På morgnarna är det redan en viss skärpa i luften, och kvällarna har blivit märkbart kortare.. Vilket  k a n s k e  beror på att det är mulet nästan hela tiden..


Idag ska jag fortsätta grävarbetet längs med garaget.. F o r t  går det inte, men jag gör så mycket jag förmår.. Ogräset är iallafall kapat, och  r i k t i g a  växter har jag att flytta dit..





Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards