brimikshallon

Alla inlägg den 29 juli 2020

Av Kerstin Frithiof - 29 juli 2020 17:03


Idag har jag gjort en riktig  n o s t a l g i t r i p p  till Karlskrona och gått på museum.. Porslins -och bilsådant..

 

Visst var det fint på porslinsmuseet, men det var  b i l m u s e e t  som fick mej att bli rent nostalgisk..

 

Tänk att jag  m i n n s  när det for omkring pastellfärgade, sjumilalånga dollargrin på vägarna.. Fast, det är klart, dom flesta personbilar man såg var folkasnurror och oplelrekordar..

 

En och annan riktigt risig bil åkte också omkring och osade och skramlade..  Detta, o mitt hjärtebarn, (Stulet från Just So-Stories) var nämligen  f ö r e  besiktningens tid.. Ja, Jisses,  s å  gammal är man..

 

Efter museebesöken sprang Agneta på en tavelaffär, där hon tidigare köpte en tavla.. Idag hittade hon en till, som hon bara älskade.. Jag förstår henne, den  ä r fin..

 

Fin är den och  s t o r  så vi bar den mellan oss till bussterminalen precis som man bär stora glasrutor på skämtfilmer..

 

När vi  skulle äta på en uterestaurang lutade vi konstverket mot en pelare och hoppades, att inga  h u n d a r  skulle gå förbi.. Åtminstone inga  h a n h u n d a r.. 

 

 

Slutligen fick vi både in och ut den ur bussen.. Jag gläder mej å Agnetas vägnar.. Det  ä r  fantastiskt roligt när man hittar nåtsom verklligen tilltalar en..

 

I morron åker vi på en ny tur.. Det gäller att använda sej av sommarkortet så länge man har det..

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards