brimikshallon

Alla inlägg den 22 juli 2020

Av Kerstin Frithiof - 22 juli 2020 06:48


Hej Diana.. Så glad jag blev för ditt inlägg.. Tack, snälla..


Det var  l ä n g e  sen jag stod på öronen på en stadsgata.. Men igår hände det.. Det var nästan värst precis  i n n a n  jag tog mark.. Men det gjorde ont sen också.. Och gör fortfarande.. Framför allt i ansiktet och vänster hand, som fick ta emot den värsta stöten..


Tack och lov var Agneta med, men inte kunde  h o n  hala upp mej ensam.. Hon fick hjälp av ett tillskyndande par från Kalmar.. Det finns snälla mänskor..


Agneta och jag hade varit borta i Karlskrona  och shoppat lite i all blygsamhet.. Det var när vi kom till bussterminalen vid stationen som jag stöp.. Usch, jag kan knappt glädja mej åt inköpen (på Indiska och Rabalder)..


Behöver jag tala om att jag tycker  f r u k t a n s v ä r t  synd om mej..

 


Det är minst femton år sen jag hade vägsyn senast.. Den gången (t v å  egentligen) var det min glada aireterrier, Kanelen, som drog omkull mej.. Och  d å  såg jag betydligt värre ut, igenmurad med rejäla blåtiror.. Den gången blödde jag desssutom som en gris..


Sen dess har jag för övrigt klent med ögonbryn.. Vill jag ha nåra får jag  m å l a  dit dom.. Det går det med, men det gäller att hålla tungan rätt i mun..


Idag törs jag inte ge mej ut att gräva.. Västerhanden fungerar dåligt, men jag  k a n  röra alla fingrar även om det gör ont..

































Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards