brimikshallon

Alla inlägg den 19 juli 2020

Av Kerstin Frithiof - 19 juli 2020 10:57


Nu tänker jag visa ett par bilder.. En före-bild och en efter.. Fast inte  r i k t i g t  efter.. Snarare halv-efter.. 


Det handlar om garagets västsida, som jag håller på att frilägga från ogräs och, i viss mån när det går, från rötter.


Att det här är f ö r e- bilden råder väl ingen tvekan om..

 


Nu är jag kommen ungefär halvvägs.. Der är ett hårt arbete, men också tillfredsställande..

 

Jag  k a n  minsann.. Fast, det är klart, dom värsta rötterna rår jag inte med.. Jag får istället gå med sekatören så fort det kommer upp skott och kapa dom..


När det här slitjobbet är klart kommer det  r o l i g a:  p l a n t e r i n g e n..


I dag tänkte jag gå till kyrkan.. Det är länge sen sist..


Kommen till kyrkan såg jag att den var nästan knökfull så jag vände hem igen.. L i t e  rädd om mej är jag allt..


I morse störde jag en spindel, som satte panikfart och gömde sej bland böckerna på byrån i sovrummet..


Min första tanke var, att leta upp den och slå ihjäl, men så  h e j d a d e  jag mej..


Vad är det som ger  m e j  rätt att slå ihjäl en skrämd stackare, som inte gjort mej nåt ont.. Tänk om nån ville slå ihjäl  m e j  bara för att jag har ett utseende som misshagar.. 


Jag lärde mej faktiskt nåt denna morron.. R ä d d  för spindlar är jag fortfarande, men inser att  d o m  är ännu räddare.. 











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards