brimikshallon

Alla inlägg den 1 oktober 2019

Av Kerstin Frithiof - 1 oktober 2019 08:58

Jag har en femtio år gammal  k ä r l e k s r e l a t i o n  med bruna  m a n c h e s t e r b y x o r..


Det kan gå  d e k a d e r  utan att jag ägnar bruna manchesterbyxor en tanke, men  s å  poppar längtan efter dom bruna byxorna opp..


Oftast finns dom då inte i handeln, men  i   g å r  fanns dom..


Inte för att jag trodde det var nån mening med det, men jag tittade iallafall in på Kapp-Ahl i Mjällby.. Och  d ä r  hängde ett par.. I min storlek dessutom.. Vilken fröjd..

 

Mina första bruna manchesterbyxor köpte jag 1969 när jag pluggade i Göteborg.. På den tiden var det inte alldeles givet att byxor sågs med blida ögon i det offetliga.. Om det inte var i sportsammanhang förstås..


Men  d e t  brydde jag mej inte om utan m i n a  bruna manchesterbyxor hängde på tills dom i stort sett föll i trasor.. 


Sen dess hyser jag en stor och evig kärlek till bruna manchesterbyxor.. Dom jag köpte i går var mitt tredje par..


Tre par på femti år är inte mycket.. M e n  hittar jag ett par till köper jag det.. Att ha i   r e s e r v,  liksom.. Det kan ju dröja tretti år till innan man kan hitta dom i handeln..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards