brimikshallon

Alla inlägg den 12 oktober 2019

Av Kerstin Frithiof - 12 oktober 2019 09:03


Folk får ofta frågan "katt eller hund", och oftast svarar dom endera.. Det gör inte jag.. Jag vill ha både och..


Men kan varken ta emot det ena eller andra.. Jag får nöja mej med att prata med andras.. Suck..


I natt drömde jag att jag köpt en vit klänning med färgglada stora blommor på.. Den var hur snygg som helst med ett rött skärp om magen.. Och med skyhöga klackar på skorna.. Oj, vad jag kråmade mej framför spegeln..


Det sorgliga var bara att jag klätt upp mej på det här viset för att gå till en  b e g r a v n i n g.. 


Nog kan drömmar vara bisarra..


Det är lördag, och regnet har upphört.. Man kan tillåmed ana en blek liten sol bakom molnslöjorna.. Idag finns det alltså ingen ursäkt för att hoppa stavgången..


Jag  g i l l a r  uttrycket "hoppa" i betydelsen hoppa över.. Det verkar piggt på nåt sätt..


"Idag hoppar vi lunchen".. Säjer man stolt.. Och så går man och köper  c h o k l a d  i stället.. 


Jag  h a r  massor av bilder som ligger och vilar sej nånstans i datorn.. Eller kanske det är bland  m o l n e n  dom vilar sej.. Det sorgliga är bara, att jag inte vet hur jag ska plocka fram dom.. 


Jag har en med en ensam kråka, som sitter och kurar på en kal gren, och vänder en sorgsen  p r o f i l  mot betraktaren.. Den bilden skulle jag ha velat sätta precis här.. 


Men så blir det inte.. Den får sitta kvar på sin gren.. 


J a g  för min del ska plocka fram stavarna.. Så  d e t  blir gjort.. För att främja kondition och gott samvete..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards