brimikshallon

Alla inlägg den 5 oktober 2019

Av Kerstin Frithiof - 5 oktober 2019 08:41


Att skaffa kondtion är ett hårt jobb..


Efter gårdagens stavgång var jag så  f r u k t a n s v ä r t  trött att jag fick kämpa för att hålla mej uppe.. Det gick till klockan åtta ungefär.. Då stöp jag i säng och sov i elva timmar..


Idag har jag gått den runda jag varje morron gick med vovvarna, först Kanelen sen med Hallon och lilla mor.. Det tog emot måste jag erkänna, men jag  t v i n g a d e  mej.. Jag jobbar ju för tusan för mitt eget blivande välbefinnande.


På rundan mötte jag Tajson, grannens stora kastratkisse.. H a n  förebrådde mej högljutt för att jag inte visat mej på hela sommaren..



Idag är det höstmarknad i Sölvesborg.. Agneta och jag har tänkt oss dit.. Jag ska försöka köpa ett par inneskor med  päls på insidan.. Det börjar bli dags för lite fotvärme nämligen..


Ännu har vi inte haft nån frost.. Visserligen har många träd börjat skifta färg, men  e k a r n a  står ännu gröna och ståtliga.. Dom är för övrigt ståtliga  u t a n  grönska också..


 

Här i min trädgård blommar dahliorna fortfarande, men funkian har sagt godnatt för  år.. Vi första frost ska jag gräva upp både dahliorna och gladiolusknölarna..


Om jag hade anlag för att  g r ä m a  mej, skulle jag falla i gråt över min förlorade sommar.. Men det  g ö r  jag inte..


Istället planerar jag för nästa vår..  D å  ska jag reda upp allt försummat i trädgårn.. Fasen så fint det bli här  sommaren 2020..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards