brimikshallon

Alla inlägg den 14 oktober 2019

Av Kerstin Frithiof - 14 oktober 2019 09:52


Precis när jag skulle släcka lampan i går kväll kom det en  f r u k t a n s v ä r d  regnby.. Och så slutade den.. Och så kom en till.. Gubben Noak skulle har känt igen sej.. Och diverse  d o m e d a g s p r o f e t e r  dessutom..


--Nu fylls källaren med vatten.. D e t  var min första och enda tanke.. Hjälp och hu..


Sen tänkte jag, att jag  b r y r  mej inte och väntar med att ta mej ner tills i morron, drog täcket över huvet och somnade.. 


Nu har jag varit och kollat.. Torrt och fint.. Tack vare stuprör och grävt litet dike.. Jag är tacksam för att jag åtgärdade källaren för sju år sen.. L i t e  mallig är jag också.. För att jag kom på det här med att gräva ett smalt litet dike för att leda bort regnvattnet redigt och ordentligt..


Nu skiner solen och det  b l å s e r.. Det blåser som det bara kan här vid Hanöbukten.. Jag kanske inte ska bekymra mej om vatten i källaren.. Snarast bör bekymren gälla om huset ska stå kvar..

 

Mina skyhöga solrosor lär väl fara åt pipsvängen i blåsten.. Nåja, dom har nästan gjort sitt allaredan..






















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards