brimikshallon

Alla inlägg den 8 oktober 2019

Av Kerstin Frithiof - 8 oktober 2019 10:37

Idag har dom sista resterna av navelsträngen med kommunens hjälpmedelscentral (Eller om det är landstingets) kapats.. 


En vänlig kvinna kom och tog bort toalänstolenoch var vänlig nog att sätta dit den ordinarie sitsen..



Nu, efter fyra månader, står jag äntligen helt på egna ben.. Även om dom fortfarande är en  a n i n g  vingliga..


Konditionspromenaderna med stavar har utökats med nåra hundra meter och jag blir starkare för var dag..


Att jag läser en hel del, inte bara när jag är "handikappad" utan även i vanliga fall, har väl knappast undgått nån..


Just nu läser jag en riktigt hemsk rysare som handlar om en någorlunda nutida doktor Frankenstein och hans planer på att ta över jorden med hjälp av egenhändigt tillverkade slavmänskor..

 

Usch, att jag bara gitter sitta och skrämma mej på detta viset.. För att inte tala om att vakna vid tvåtiden och ligga och läsa hemskheten.. 


Var jag fått tag i den här skräckromanen vet jag inte.. Förmodligen på loppis.. 


Ikväll ska jag följa med G. och lyssna på en föreläsning om Via Regia, kungsvägen genom Blekinge, som kungen red när han skulle besöka sina östliga domäner.. Avaskär, Kristianopel tillexempel.. Väl att märka att det var  d a n s k e  kungen som red..


Svenskar har vi inte varit så länge.. En del av oss är det inte ännu..


Jo, för ett femtontal år sen gick Agneta och jag Blekingeleden, och  d e n  följer Via Regia vissa etapper..


Det var faktiskt en upplevelse att vandra Blekingeleden.. Både hon och jag är glada att vi gjorde det i tid.. Innan vi blev mer eller mindre handikappade: hon med ett dåligt knä och jag med en söndertrampad fot.. Nåja, kortare sträckor fixar vi fortfarande även om det kommer surt efter..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards