brimikshallon

Alla inlägg den 13 oktober 2019

Av Kerstin Frithiof - 13 oktober 2019 09:17


För precis en vecka sen gjorde jag ett försök att rädda min vita pelargon, den som var döende..


Jag skar av två minimala skott och satte dom i en liten kruka med ett glas över..


Idag ser dom ut som följer:

 


Klart vid liv.. Jag håller alla tummar jag har för att dom ska  t a   s e j   också.. 


Igår kväll såg jag en besynnerlig film på TV.. Den handlade om en man, som föds  g a m m a l  och sen lever sitt liv  b a k l ä n g e s.. Tja, varför inte..


Det är  h ö s t,  s ö n d a g  och  r e g n t u n g t..  Kan nånting vara värre.. 



Till en sån  h ä r  dag ville iallafall inte  j a g  stiga upp.. Men:  Det ena du vill, det andra du skall.. Så skrev vi i våra poesiböcker när jag var liten.. 


När jag blev vuxen och jobbade i skolan, hade poesiböckerna förenklats så att det bara gällde att fylla i frågor.. Eller påståenden.. Jag minns inte vilket..


Fröken (jag) fick alltid äran att fylla i frågorna om mej i alla, alla poesiböcker.. Jag minns att jag brukade besvara frågan "vad vill du bli" med ett kaxigt "rik och vacker".. Men det blev jag förstås inte..


Frågan om favoritblomma brukade jag besvara med "prästkrage".. Jag tycker fortfarande mycket om just den blomman.. Om jag inte rensade bort en del av dom varje år, hade tomten varit övesvämmad för länge sen..


Så kan det gå..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards