brimikshallon

Alla inlägg den 15 oktober 2019

Av Kerstin Frithiof - 15 oktober 2019 14:39

Idag har vindarna stillnat.. Det tackar vi för.. Solen skiner och det är  n ä s t a n  20 grader på yttertermometern..

En riktigt fin brittsommardag.. Minsann..

 


Tidigt i somras anmälde jag mitt intresse för att läsa högt på äldreboenden i Sölvesborg.. Idag har jag börjat..


Jag ska idka högläsning en gång i veckan på en avdelning på Gerbogården, och idag var det som sagt min första sittning.. Vad jag förstår gick det bra..


Jag hade min surfbräda med mej och kunde bjuda på lite musik dessutom.. Vad jag förstod uppskattades musikinslaget av "publiken"..


När jag skulle åka hem hittade jag inte bilen..


Detvillsäja jag kunde inte orientera mej på institutionens jättelika parkeringsplats, och jag hade inte tagit nåra landmärken när jag parkerade.. Nästa vecka ska jag ta bättre pejl på omgivningarna..


Det var inte första gången jag sprungit och letat efter bilen..


Jag brukar vara väldigt duktig i att missa avtagsvägar, och jag misstänker, att svårigheter att hitta bilen på stora parkeringsplatser är två sidor av samma mynt..


Solen skiner och det finns inget försvar för att inte plocka fram stavarna och dra en repa runt byn.. 











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards