brimikshallon

Alla inlägg den 28 oktober 2019

Av Kerstin Frithiof - 28 oktober 2019 08:19


I flera veckor har det runnit vatten i hålet utanför min infart.. Vattnet har varit  f ö r o r e n a t  och det har fått rinna tills det blev rent.. Vilket det tydligen blev i morse..


Nu håller jobbare på och bökar i hålet igen med sina maskiner.. En av dom frågade mej var avstängningskranen till vattnet till  m i t t  hus var.. Och  d e t  visste jag givetvis inte..


Jag hoppas innerligt att dom inte bökar upp hela trädgårn och att jag får stå för kalaset.. Då kommer jag  i n t e  att kunna göra iordning badrummet.. Så mycket är säkert..


Bekymrar det mej.. Tja, ärligt talat inte så mycket.. Det finns annat, som är mer ägnat att bekymra, även om det inte är aktuellt just nu.. Hoppas jag.. Jag tänker på krankhet och benbrott och demens och fan och hans mormor..

Hjälplöshet i största allmänhet.. 

 

Säja vad man vill  s y n s  gör dom iallafall, jobbarna..


Jag försökte ta en bild på grävandet också, men motljuset gjorde det omöjligt..


Solen lyser som mitt i sommaren trots att det är vintertid sen i går natt..


Jag har ställt om alla klockor tillåmed den i bilen.. D e n  operationen fick mej att känna mej lite  m a l l i g.. Det var andra gången jag klarade den galant och utan mankemang.. H e l t  obegåvad är jag tydligen inte..


Det är måndag och en del av denna dag ska jag lägga hos  t a n d l ä k a r e n  och inte är  d e t  trevligt..


Hur nån mänska kan välja  d e t  yrket begriper jag inte.. Rättsobducent och slaktare ligger inte högt på min popularitetelista heller..


För att inte tala om  f ö r s v a r s a d v o k a t.. Fixa och trixa så förbrytare blir frikända.. Usch och tvi..


Nä, tacka vet jag trollerikonstnär eller operasångare.. D e t  är förträffliga sysselsättningar som jag inte duger till.. Heller...












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards