brimikshallon

Alla inlägg den 3 oktober 2019

Av Kerstin Frithiof - 3 oktober 2019 15:24



Ha.. Idag har jag och Agneta varit i Tingsryd och handlat.. Dels hos Börjes och dels i fina affären..


D ä r,  i fina afffären, hittade jag  y t t e r l i g a r e  ett par bruna manchesterbyxor.. Dubbelt så dyra som dom jag köpte häromdan och, faktiskt,  v ä l d i g t  fina.. Dom får väl bli finbyxor ett tag framöver..

 

Nu får det vara färdighandlat, för nu är dom pengar, jag inte gjort av med på hela inneliggarsommaren, i det närmaste slut.. Och sen är jag "pank och fågelfri" igen.. 


Nja, jag har så jag kan  ä t a  månaden ut.. Nåt annat behöver jag inte.. (Det känns lite grann som i ungdomens sorglösa dagar).. Man har inte roligare än man  g ö r  sej..


Innan vi for iväg smorde jag ryggen med liniment och tog på mej en gördel.. Och se, jag fick inte alls ont, trots att jag vandrande omkring i flera timmar.. (Tala om  å l d e r d o m e n s  sorglösa dagar)..


Allt som allt en verkligt trevlig utflykt till Tingsryd, som för övrigt ligger vid en sjö, som heter Tiken.. Ut i Tiken faller en liten bäck, och en gång när vi åkte här föreslog min man, att bäcken borde heta Valpen..






Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards