brimikshallon

Alla inlägg den 7 oktober 2019

Av Kerstin Frithiof - 7 oktober 2019 08:00


Nu börjar jag få en liten  a n i n g  om vad back up betyder, och tydligen  h a r  jag funktionen ifråga precis  h ä r  på datorn.. Alla mina  f i n a  kort finns med och ännu flera dåliga.. 


Hur jag sen ska kunna vidarbefordra dom om så krävs, får bli en senare fråga.. Alltid finns den  n å n  att fråga..


Efter frosten i lördags natt lyckades jag få upp mina knölar och rötter (Usch, det låter som nåt som sitter på  m e j, företrädesvis på  f ö t t e r n a)..


E n  stor fin dahlia har jag emellertid sparat åt Britta (om hon vill  h a  den, förstås)..


En här stunden på måndagmorronen är veckans absolut bästa.. Sju tomma, härliga dagar ligger framför mej, och det gäller att  f y l l a  dom med något.. Inte bara låta dom gå förbi..


Det känns som om benet är i det närmaste läkt.. Nu gäller det att få upp lite bättre  r ö r l i g h e t  i det.. Och givetvis lite  k o n d i t i o n.. Och så får vi hoppas, att vintern dröjer ett bra tag.. Om så blir fallet kanske jag kan göra lite i och  å t  trädgårn..


Jag har ett  l i t e t  bekymmer (nja, kanske snarast en  f u n d e r i n g)..


Det är så här:

I slutet av den här månaden fyller jag jämna år,  och eftersom jag inte har firat på trettio år, borde det inte inge mej nåra bekymmer.. Men det  g ö r  det..


Tänk om det kommer folk och jag  i n t e  har nåt att bjuda på.. Eller tvärt om.. Om det  i n t e  kommer nån och jag sitter med en massa tårta och annat onämnbart (höll jag på att säja)..


Ett ganska  t r i v i a l t  bekymmer kan man tänka, men nu   ä r  jag en tämligen trivial figur och kan inte låta bli att bekymra mej.. 


Det bästa vore förstås om födelsedan kunde förbigås med tystnad.. Förresten ska jag  b e s i k t i g a  bilen den  dan..

Ytterligare en anledning till bekymmer..


Nähä.. N u  ska jag ta fram  s t a v a r n a  och går min hälsorunda.. (Tvi vale, det är  i n t e  kul.. Inte det allra minsta)..

 

Den här skönheten tog frosten i förgår natt.. Vill Britta ha den blir jag glad, annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra med den.. Att låta den  d ö  nänns jag inte..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards