brimikshallon

Alla inlägg den 1 mars 2020

Av Kerstin Frithiof - 1 mars 2020 13:47


Jaha, så var det redan mars.. Jag undrar just vart januari och februari har tagit vägen.. Det finns kanske nån skräpkammare ute i universum dit  alla gamla begagnade månader förs för att lagras.. 


 Vilken skattkammare för historiker.. Att  v e r k l i g e n  få veta vad Caesar sa till Brutus den där gången.. Bara att kliva på och begära fram mars 44 fvt..


Men, att få tillträde till sitt  e g e t  förflutna  u t a n  att kunna ändra ett enda dugg, vore nog ruggigt smärtsamt för dom flesta..


Det är söndag och inte mycket att göra åt den saken.. Jag har varit i kyrkan och där träffade jag K. en gammal klasskamrat från realskolan..


Bäst vi stod vid parkeringen och pratade, kom kantorn marscherande.. Vi hade just konstaterat, att det varit en ny och otroligt duktig kantor, som tjänstgjort, och det sa vi till henne.. H o n  blev glad och  v i  blev glada över att vi haft möjlighet att berömma henne..


Plötsligt blev jag så  s u g e n  på att leta upp en fin bild med  b l o m m o r.. Så då gör jag det:

 







Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards