brimikshallon

Alla inlägg den 4 mars 2020

Av Kerstin Frithiof - 4 mars 2020 10:30


Halleluja. Det börjar röra på sej.. Trädgårdsarbetet vill säja..


Igår var Tony från Trädgårdsservicen här och vi gick igenom allt som behöver göras inför våren.. Det är inte lite, minsann.. Med maskiner och andra hjälpmedel kommer det att ta många timmar.. Hur många timmar det skulle ta för  m e j  kan jag inte ens fantisera om.. Jag, som bara har fingrarna, två små krafsor och en liten pall till hjälp..

 

Precis så här hemskt ser det ut  ö v e r a l l t  i min trädgård.. Jag mår pyton av att se det..


Jobbet påbörjas kanske redan denna veckan..

  

När ska jag nu få  b a d r u m m e t  iordning också, kan man fråga sej.. Vecka 14 är det sagt.. Det har snart gått ett halvår så  h ö g  tid är det..


O m  jag skulle få lite pengar över efter badrumsrenovering och trädgårdsdito funderar jag på att inhandla ett piano..


Det kan kanske anses storvulet att ens  f u n d e r a  på att börja spela, men det är väl inte bara ungdomar som bör "förverkliga sina drömmar"..


Det  s k u l l e  faktiskt vara roligt att sitta och plocka med ett instrument igen.. Noter läser jag ju, men det behövs en lärare också.. Jag kan kanske hitta nån gammal pensionerad kantor, som inte skulle tacka nej till lite snuspengar..


Idén fick jag i kyrkan i söndags.. Tja.. Kul vore det.. 


M e n,  först ska jag betala badrummet och trädgården,  s e n  kanske det blir råd till ett begagnat piano också..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards