brimikshallon

Alla inlägg den 15 mars 2020

Av Kerstin Frithiof - 15 mars 2020 14:26


Det gick åt pipsvängen med surdegslagandet.. M e n,  i frysen hade jag en gammal, gammal surdeg, som säkert legat där i 20 år.. Iallafall i femton..

 

Den har jag  t r o l i g e n  fått liv i.. Nu står den i kylskåpet tillsammans med vatten, rågkross och mjöl..Och lite salt.. Om nåra timmar ska jag tillsätta mer mjöl, och  d å  ska jag kunna baka bröd.. Men eftersom surdegen är så  g a m m a l  får den ta igen sej en vända till i kylskåpet..


Lilla Skorpan har varit med Agneta och mej på Stiby idag.. I tre kvart fick han tassa lös, sniffa och kissa.. J a g  blev väldigt trött för det är ett bra tag sedan  j a g  gick lös så länge.. 


Solen var uppe medan vi var i skogen, men nu har den gått i molm igen.. Det har börjat  b l å s a,  men det regnar inte.. 


Jag håller på och läser en gammal klassiker, som jag läste för femtio år sen eller mer; Louis Bromfields "När regnet kom".. Jag tycker mycket om den.. Jag kommer inte ihåg om jag gjorde det redan för femtio år sen.. Förmodligen såg jag med andra ögon på den tiden..


Igår kväll började jag titta på "Smartare än en femteklassare", och  d e t  var med det segaste jag skådat..


Jag kunde inte annat än beklaga programledaren.. Det måtte höra sorgen till att försöka få fart på en sån seg brygd..

(Behöver jag tala om att jag stängde av TV:n snart nog)..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards