brimikshallon

Alla inlägg den 6 mars 2020

Av Kerstin Frithiof - 6 mars 2020 10:30


Minsann.. Det vackra vädret från igår håller i sej.. N å n  slags solsken är det iallafall..


Igår var Britta inom en liten stund..  S k o r p a n  hade hon med sej.. Han och jag blir lika glada när vi träffas.. Kråmar oss och viftar.. Ja, det är  h a n  som viftar.. Jag bara  h ä r m a s.. Om ett par veckor kommer han och bor hos mej ett par dar.. 

 

Så här ser vi ut båda två när vi träffas. Kortet har ett par år på nacken, men eftersom vi ser likadana ut  i d a g,  finns det ingen anledning att byta ut det.. Dessutom är det ett av dom  f å  kort jag är  m a l l i g  över..


Igår meddelade jag stolt, att jag lagt in en maskin  tv ä t t, och att jag hoppades kunna hänga den ute..


En tvätt tar ungefärligen två timmar att bli klar, och efter den tiden gick jag ner för att samla upp och hänga ut..


Det visade sej att jag missat att sätta på vattnet, så det blev  t o r r t v ä t t  i två timmar.. Och efter det våttvätt i ytterligare två.. Alltså: ingen utehängning..


Tja..


Apropå  h ä n g a.. D e t ordet har kommit på modet.. Det är tydligen eftersträvansvärt att hänga.. Eftersom jag bor en halvmil från en gammal  g a l g b a c k e  får jag besynnerliga associationer när nån talar om hen ska hänga.. 

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards