brimikshallon

Alla inlägg den 14 mars 2020

Av Kerstin Frithiof - 14 mars 2020 09:03


Tja, mja.. Det där med  s u r d e g s t i l l v e r k n i n g  går inte precis på räls.. På två dygn har absolut ingenting hänt i byttan.. 

Nu har jag vidtagit  r a d i k a l a  åtgärder:


In i ugnen där det råder go´ värme på ungefär 30 grader..


Tittar man noga kan man se en  l i t e n  bubbla strax nordost om mitten..


Förflyttning har nu skett till  s y d f ö n s t r e t,  och  d ä r  är det varmt när solen når dit.. Hjälper inte detta heller kommer jag att  s o c k r a  på brygden, och efter det blir den slasken om den inte börjar sköta sej..


Jag var och handlade i mataffären i Mjällby igår.. Oj, vad det hamstrades.. Folk kom med enormt rågade vagnar.. Man skulle kunna tro, att dom förberedde sej på en fientlig invasion.. Och det är kanske  d e t  som det handlar om.. På riktigt..


I dag får jag fint främmande.. Som stannar över natten.. Äss-kå-o-år-pe-a-än kommer och jag gläder mej..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards