brimikshallon

Alla inlägg den 20 mars 2020

Av Kerstin Frithiof - 20 mars 2020 09:18


En av dom sista sommardagarna 2018  s t a l  jag ett litet pelargonskott från en plantering på hamnplan på Hanö..  Skottet slog rot och har fört en tämligen tynande tillvaro i mitt fönster..


Jag snodde skotten för jag tyckte blomman hade en ovanlig färg: mörkt, mörkt röd..


Precis nu har jag skurit bort två skott plus toppen och satt i vatten i hopp om att dom ska slå rot.. Tre pelargoner är nämligen det jag brukar plantera i en låda på min trappa..

 


Har jag slängt dom  g a m l a  pelargonerna, dom som jag vårdat i flera år nu.. Inte alls.. Skott av dom växer och frodas i mitt fönster..

 

Det här är jag en av dom första dagarna jag var liksom lite på benen i somras.. Man kan se, att jag har en  l a r m k n a p p  på vänster arm.. På  h ö g e r  har jag alltid klockan.. Sen jag flyttade över den på grund av eksem kan jag inte skilja på höger och vänster.. Trots att det är 40 år sen överflyttningen.. Å andra sidan finns det folk som  a l d r i g  lärt sej skilja höger från vänster..


Vidare kan man se. att jag har liksom lite  s l a g s i d a.. Detta beroende på en bröstoperation för tjugo år sen.. Vanligtvis har jag en  p r o t e s  instoppad i bh-n, men i sommarvärmen föredrog jag att vara naturell..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards