brimikshallon

Alla inlägg den 8 mars 2020

Av Kerstin Frithiof - 8 mars 2020 10:34


Igår kväll gick jag till sängs tidigt.. Redan vid halvniotiden.. Och sen låg jag och löste korsord och tittade på avsnitt av Carol Burnetts show från 70-talet.. Ja, inte  s a m t i d i g t  förstås..


Dom här gamla avsnitten är  f r u k t a n s v ä r t  roliga.. Framför allt dom med Tim Conway.. H o n o m  har jag aldrig hört talas om tidigare..Roligare karl har nog aldrig funnits.. Framför allt är han en mästare på improvisera och på det sättet få sina medspelare ur spel och försöka att undvika att skratta sej halvt fördärvade..



Skulle jag jämföra honom med en svensk vore det Hasse Alfredson.. Fast ändå inte.. Alfredson nöjde sej med språket.. Conway behärskar hela spektrat.. 


Tyvärr lever han inte längre.. Han blev nästan nittio. och framlevde sina sista dagar svårt dement på ett vårdhem..


Jag tycker datorn börjar bli trött och slö.. Ändå är den bara tre år gammal.. Nåja, den får hänga med ett tag till..


Det är söndag.. Jag har gösslat krukväxterna och varit i Mjällby och köpt en korsordstidning, ett rör digestivekex, lite reachoklad och två kuvert kokt skinka.. Även den på rea..


Imorgon är det måndag och då kommer gubbarna och gör i ordning min trädgård.. Sen gäller det att jag kan följa upp deras arbete.. Hoppas.. Hoppas..


En god söndag tillönskas alla levande varelser utom spindlar..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards