brimikshallon

Alla inlägg den 2 mars 2020

Av Kerstin Frithiof - 2 mars 2020 09:43


Det är måndag, och just för att det är måndag, veckans bästa dag, kan jag titta ut genom fönstret och konstatera, att vädret är bedrövligt, utan att bryta ihop och dra igång stora gnällvalsen..


Det där var ingen  d å l i g  mening.. 34 ord och fem kommatecken.. Om dom sistnämnda står där dom ska, är jag inte riktigt säker på.. Förstås..


Det är som sagt måndag och dagens program består i att åka till Sölvesborg och köpa kattmat.. Plus att gå till biblioteket och välja ny högläsningsbok för äldreboendet..


"Kattmat"  kanske någon undrar.. Alldeles riktigt  j a g  har inte katt (sorgligt nog), men när min syster dog delade jag och hennes  barn upp vårdnaden om hennes kissar.. På min lott föll att  bestå dom med mat..


Veterinär-och andra kostnader står barnen för.. 


Eftersom jag dom sista månaderna kommit i kontakt med humansjukvården, har jag börjat fundera på ett och annat..


Tillexempel varför det alltid är olika läkare när jag behöver konsultera..


Såvitt jag kan bedöma är det inget fel på deras kunskaper, men varför i Herrans namn far dom omkring som ett gammaldags tattarfölje.. En månad här och en annan där..


Dom enda som kan tjäna på det här förfaringssättet är vandrarna själva.. Patienterna gör det definitivt inte..


För övrigt menar jag, att det inte kan vara särskilt tillfredsställande att aldrig fullfölja sitt arbete, vilket dom givetvis inte kan.. Lapptäckstjänst, skulle jag vilka kalla det..


Tidigare har jag bara variti kontakt med djursjukvården, och  d e n  verkar vara tusan så mycket effektivare..


Jaha, så blev det lite gnällt idag också.. Ingen dag utan en sked surgalla..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards