brimikshallon

Alla inlägg den 31 mars 2020

Av Kerstin Frithiof - 31 mars 2020 08:21

I går började renoveringen av mitt badrum..

Det tog tre olika slags befattningshavare och en hel dag att nå detta resultat..   


Jobbarna är mycket noga med att tala om för mej vad dom gör.. Eftersom badrummet är sen 60-talet får dom göra vissa modifikationer..


Ett tag var jag frestad att låssas att jag  b e g r e p  vad dom sa, men vid närmare eftertanke bestämde jag mej för att bara nicka vänligt.. Man ska aldrig göra sej märkvärdigare än man är..


Hoppas bara gubbarna inte får influensan medan det ser ut så här.. U t s e e n d e t  kan jag gott stå ut med.. Jag kan stänga dörren.. 


Det är värre med tvätt- och toabesök.. Jag  h a r  ett duschrum i källaren, men trappan ner är både brant och krokig och, jag  f å r  väl lov att tillstå det, jag  ä r  inte så stadig på foten längre..


Igår klippte jag gräset.. Snarare  f l y t t a d e  på mossan.. Det var lite knepigt att få igång klipparen, men skam den som ger sej.. Efter åtskilliga dragningar och pys med startgas brakade den igång som förr i världen, min lile kines..


Jag har börjat sova för öppet fönster (inte  h e l ö p p e t  för Guds skull)  och det gör att sömnen är så mycket bättre.. 


I morron kommer Skorpan och ska sova över.. Jag vet inte om öppet fönster blir för kallt för det lilla livet.. Blir så fallet får jag antingen stänga fönstret eller ta upp vovven i sängen.. 


Jippii.. Jag färdade min singsing-tröja i går.. Den blev  r i k t i g t  bra.. 

 

Hoppas bara den  p a s s a r  också.. Gör den inte  d e t  får jag skänka den till nån annan reslig dam med långa armar.. Det var egentligen "vägen, som var mödan värd"..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards