brimikshallon

Alla inlägg den 10 mars 2020

Av Kerstin Frithiof - 10 mars 2020 09:22


Klang och jubel och tut i luren och dansa tango (om du kan).. Jag fick trägårn ansad i går..

 

Före såg trädgårn ut så här överallt..


 

K a n  man tro att det är samma motiv..


Rosorna är Paul´s Scarlett, och dom blommar på föregående års skott och därför lät jag bli att klippa dom..


Otroligt skönt är det att ha fått ordning utomhus.. Nu återstår badrummet och därefter en storstädning inomhus..


Nästa projekt att gneta ihop finansiering till kommer att bli fönsterbyte.. Sen kan huset förhoppningsvis  hålla värmen.. Nåja, gnetandet ska givetvis ske under förutsättning att jag fortsätter att leva.. Annars kan det faktiskt kvitta..


Det är tisdag, och jag ska läsa på äldreboendet om en stund.. 


I dagstidningen idag finns mycket att begrunda, och blir det tid över har jag lite annat smått och gott med mej: exempelvis en bilderbok om  d a m h a t t a r:

 

Författaren har varit ute på stan och fotat hattbärande damer och låtit dom berätta om sina hattar.. J a g  har haft trevligt med den här boken trots att jag inte ägt en enda hatt i mitt liv..


Frågan är om dom boende själva har nåra hattminnen.. Deras  m ö d r a r  lär väl iallafall ha burit hatt.. Vi får se.










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards