brimikshallon

Alla inlägg den 23 mars 2020

Av Kerstin Frithiof - 23 mars 2020 08:15

I min trädgård blommar fosythian för fullt:

 

Dom långa revorna, som ligger på marken är utlöpare från  b l å r e g n e t.. En del blåregnsrevor växer tillåmed in genom springor i huset och söker sej genom hela vinden.. Så länge dom inte kommer in i  b o s t a d e n  är det väl okey för mej..


Väldigt mycket trivs i min trädgård (och nu talar jag inte om  o g r ä s,  för det trivs också), men icke persilja:

 

Det lill-lilla framme vid stenarna är min persiljeodling..


Ett tag förskte jag odla den goda kryddan i kruka, men  d e t  smög sej också


Jag kan inte begripa varför jag envisas med att börja dagen med patiensläggning på datorn.. Det är inte ens roligt längre.. Det är framför allt  e n  patiens,  p y r a m i d e n,  som jag har svårt för.. Detta trots, att den spelar med öppna kort.. 


Det är  väl så, att jag inte begripar att  k l u r a.. Nä, det vet jag att jag inte begriper..


Men jag är en dängare på att improvisera.. Kanske klurande och improvisation står i motsats till varandra.. Inte vet jag..


Om en stund ska jag åka till en sjukgymnast, som ska titta på min snedvända fot.. Hoppas hen kan göra nåt åt den innan den vänder sej bak-och-fram helt och hållet.... 


När jag skriver på datorn händer det ehe som oftast att skrivområdet rullar i väg.. Det beror på att jag hamrar på som jag gjorde när jag jobbade på Karlshamns Allehandas nattredaktion i ungdomens dar..


Då fanns inte fax eller datorer, och jag som yngste man på redaktionen fick sitta med telefonluren klämd mot kinden och ta emot texter på maskin..


Då gällde det att det gick undan.. Supersnabb pekfingervals med hårt tryck på tangenterna på Haldan var vad som gällde.. Tyvärr sitter det "arbetssättet" kvar.. Gamla hundar..



















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards