brimikshallon

Alla inlägg den 5 mars 2020

Av Kerstin Frithiof - 5 mars 2020 09:54


Idag är det uppehållsväder.. Man ser   h i m l e n  tillåmed..

 

Nåja.. Bilden kan tydas på två sätt: som allt annat.. A n t i n g e n  som att det ska bli fint väder (halvfullt glas), eller att det ska bli busväder igen (halvtomt)..


J a g  föredrar att tyda bilden som finväder, och har lagt in en maskin tvätt.. Hoppet är att jag ska kunna hänga den utomhus..


När jag var yngre tyckte jag det var  r o l i g t att tvätta.. Och  s t r y k a.. Inte minst.. D e t  gör jag inte längre..

Jag ser det snarare som nåt nödvändigt, inte  o n t  precis, men inte så kul..


 

Det är idagarna ett år sen jag började få trubbel med  k a f f e l a g n i n g.. Allt kaffe smakade hö, tyckte jag..


Det gick så långt, att jag  s l u t a d e  dricka kaffe.. Nja, inte  h e l t.. Jag drack när jag blev  bj u d e n..


Sen tipsade min systerdotter mej om att förvara kaffet i kylskåpet.. Det började jag med.. Dessutom bytte jag kaffemärke, och si, nu lagar jag gott kaffe igen..


Så gott tillåmed, att nämnda systerdotter kallade det "gofika" när hon var och hälsade på för nån vecka sen..


Ett tips från B. i Ringamåla: Det finns många som tillåmed  g e r  bort pianon.. Det gäller bara att hitta nåt som går att  s t ä m m a  och spela på.. Ett instrument,som har stått oanvänt åravis är tämligen odugligt, och ett sånt vill jag inte införliva med hushållet.. Vi får se hur det blir.. I vilket fall som helst: Tack Birgit.. 





















































































































Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards